Tematikus foglalkozás “A” komponens
/ Dr. Pulinkáné Balázs Mariann
Április hónapban a munka világába való betekintés kapta a főszerepet a foglalkozásokon. Az átfogó célja a pályaválasztással kapcsolatos döntéshez való segítségnyújtás. Az életpálya építésre való felkészítés a sikeres elhelyezkedés érdekében, az aktív életkor bármely szakaszában. A foglalkozás végére a résztvevők egyéni tervet készítenek, mely a további lépéseket tünteti fel, a munkaerőpiacra lépés érdekében.
A célja lehető legszélesebb körű információnyújtás, mely a pályák szempontjából fontos saját egyéni jellemzőket, valamint a foglalkozások/pályák és a munkaerőpiac ismeretét foglalja magába.
Munkaerőpiac:
- A munkaerő – piac működése, kereseti lehetőségek, keresett foglalkozások, mobilitás jelentősége
Alkalmazott módszerek:
- ismeretátadás, vita, irányított beszélgetés
- tapasztalatcsere
Várható eredmények, hatások:
- Fejlődik a csoporttagok önismerete, megismerik képességeiket, készségeiket, képet kapnak fő érdeklődési irányukról. Erősödik a motiváltságuk, és önbizalmuk.
Táblajáték foglalkozások/Baloghné Berkó Margit
Április hónapban a foglalkozásokon a dobókockás, egyszemélyes feladványjátékokkal valamint az előnyadós játékokkal ismerkedtek meg a gyerekek melyek az alábbiak:
- Backgammon (ostábla)
- Pentominók (Poliminók)
Tematikus foglalkozás “B” komponens
Áprilisban az Európai Unióval kapcsolatos ismeretszerzést az Unió nevezetességeinek bemutatásával folytattuk. Az Internet és képek felhasználásával az Unió egyes tagállamait sorra véve megnéztük, hogy mik azok a látványosságok, melyekről egyből felismerhető jegy adott tagállam.
Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke
Az áprilisi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az Európai Uniós ismeretek témakörben.
- Magyarország csatlakozás az Európai Unióhoz
Német nyelvi foglakozåsÆllésné Sipeki Margit
Az április havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.
- Európai Unio/ alapítása/tagjai