Tematikus foglalkozások/ Dr. Pulinkáné Balázs Mariann
Pályák világa:
- Korai elképzelések, vágyak
- Mit láttam a családban/környezetben, ki mit dolgozik?
- Hol tartok most: Milyen tevékenységeket végzek szívesen?
- Foglalkozások, amelyekben a fenti tevékenységek szerepelnek
- Fejlődési lehetőségek – merre megyek, hová érkezem?
Alkalmazott módszerek:
- tesztek kitöltése, elemzése, ( konfliktuskezelés, kommunikáció, foglalkozás, érdeklődés, stb.)
- egyéni és csoportos gyűjtőmunka
- ügyességi feladatok (készségek, képességek megismeréséhez)
- gyakorlatorientált készségfejlesztés, ismeretszerzés (a résztvevők aktív közreműködésre és meglévő tapasztalataira építve)
- csoportműködés, közvetített minták,
- kapcsolatteremtés, kapcsolatépítés
Várható eredmények, hatások:
- A csoporttagok által megfogalmazott egyéni tervek illeszkednek az egyén képességeihez, érdeklődéséhez, lehetőségeihez, megfogalmazódik benne az elérendő cél, és a célhoz vezető
Táblajáték foglalkozások/Baloghné Berkó Margit
Március hónapban a foglalkozásokon a célbaérős – elfoglalós játékokkal ismerkedtek meg a gyerekek melyek az alábbiak:
- Seth
- Vilbergen-Lahti
A képességek kibontakoztatásának egyik útja a tantárgyi előrehaladás segítése, és ezen keresztül az önbizalom növelése. A célunk annak tudatosítása, hogy a teljesítmény kitartó munkával növelhető és tartóssá tehető. Ennek egyik eszköze a különféle versenyeken való megmérettetés.
A sikert sok tényező befolyásolhatja, többek között a tanár-diák jó kapcsolata, együttműködése. Biztosítanunk kell a sikerhez vezető helyzet megteremtését, lehetőséget adva a gyerekek képességeinek kibontakoztatására. Az iskolai siker és a magatartás nem választhatóak el élesen egymástól, hiszen a tanulási siker, az önbizalom megkönnyítheti a beilleszkedést a közösségbe.
Táblajáték foglalkozások/Baloghné Berkó Margit
Március hónapban a foglalkozásokon a célbaérős – elfoglalós játékokkal ismerkedtek meg a gyerekek melyek az alábbiak:
- Vilbergen-Lahti
A képességek kibontakoztatásának egyik útja a tantárgyi előrehaladás segítése, és ezen keresztül az önbizalom növelése. A célunk annak tudatosítása, hogy a teljesítmény kitartó munkával növelhető és tartóssá tehető. Ennek egyik eszköze a különféle versenyeken való megmérettetés.
Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke
A márciusi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az Európai Uniós ismeretek témakörben.
- Zászlós memória játék/ ismerd fel színezd ki!
Német nyelvi foglakozás/Illésné Sipeki Margit
A március havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.
- Zászlók színek /memória játék segítségével
Munkamódszerek: párban és csoportban is dolgoznak a gyerekek, német nyelvű térképeket használnak a foglalkozásokon. Cél hogy megismerjék az Európai kultúrát, más népek nemzetek szokásait.