Tematikus foglalkozás – “A” komponens
Hátránykompenzáló foglalkozások
Felkészítő foglalkozás, melynek célja a bármely okból lemaradó tanulók felzárkóztatása. A foglalkozások megszervezésének előfeltétele, hogy információnk legyen a tanuló szükségleteiről. Ehhez jellemzően az iskolai értékelés ad megfelelő információkat, illetve olyan esemény történik a tanulóval, mely hosszabb ideig nehezíti tanulmányi munkáinak végzését, iskolába járást (baleset, betegség) keretekben. A foglalkozások a szükségletek tartóssága alapján szerveződnek.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
EU – téma kör
Étkezés az Unió országaiban
Tantárgyi fejlesztés – táblajátékos foglalkozás
35. órákon
BACK&BACK (visszaforgatósdi a végsőkig)
Egyik lapjukon világos, a másikon sötét színű korongokkal játsszák.
Kezdéskor: a 6×8-as tábla átellenes sarkaiban áll 2-2 db felül világos, ill. felül sötét korong
A lépésre következő szabadon dönt, hogy vagy egy újabb korongját teszi le a táblára az egyik már a táblán lévő sajátja mellé, vagy az egyik már a táblán lévő korongjával ugrik egyet.
Ez utóbbi esetben, egy mezőt szabad átugrani (függetlenül attól, hogy az üres, vagy sem és a sakkból ismert “L”-alakú lólépés is megengedett).
Mindazon ellenséges korongot, amelyek az éppen lépett korong (legyen az újonnan lerakott, vagy ugrott korong) közvetlen szomszédságába kerültek meg kell fordítani.
Szabálykiegészítés (tábla-csonkításhoz):
A parti megkezdése előtt, a játékosok megegyeznek abban, hogy három mezőt blokkoltnak tekintenek, azaz nem fognak használni. A blokkolt mezők egyike: a fenti ábrán sötétre színezett helyen legyen; a másik kettőből: egyet-egyet választhatnak tetszőlegesen a versenyzők. (Persze úgy is dönthetnek, hogy választásuk a két “X”-el jelzett mező lesz.)
Német nyelvi foglalkozás
Mein Hobby (Hobbim)
Angol nyelvi foglalkozások
Étkezés