Tematikus foglalkozás – “A” komonens
Honnan származik ? Melyik Uniós ország jellemzői (fapapucs, tulipán, gulyás, stb.)
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
32. foglalkozások:
Egyéni törődést biztosító foglalkozások
A foglalkozásokon a diákok feltárhatják egyéni problémáikat, ezek megoldásában számíthatnak a pedagógus tanácsaira, segítségére. A kapcsolatfelvételt diák is kezdeményezheti, de a csoportban mindig van olyan tanuló, akit a pedagógus megszólít és együtt gondolják végig a tanulóhoz köthető megoldandó problémákat. Ezek lehetnek lelki gondok, de lehetnek egészen hétköznapi, a kollégium által elvárt szabályok be nem tartásából adódó esetkezelések (tanuló lakókörnyezetének közös rendbetétele, kollégiumi napirend és az egyén napirendjének összeillesztése, szobatársak közötti konfliktusok kezelése…stb).
Tantárgyi fejlesztés – Táblajáték foglalkozások
32. órákon
Gomullo
(kezdők: 6×6-on, gyakorlottabbak: 8×8-on; nyitóállás és lépések: mint a Reversiben )
Csak a játék célja változik a Reversihez képest. Ebben az nyer, aki társát megelőzve saját színére tud fordítani vagy egy teljes sort, vagy egy oszlopot, vagy a két átló egyikét.
Fontos szabályértelmezés: Nem rabolható el az a korong, amely úgy jut két ellenséges közé, hogy egy társa állt mellette, de azt az ellenfél sikeresen végrehajtott támadással megfordította. (Lásd az ábrán: az “S”-jelűek, megfordulnak; az “N” jelű, nem rabolható el mert csak fordítással került “szendvicsbe”.
Német nyelvi foglalkozás
Was ist was? (Mi micsoda? – Quiz)
Angol nyelvi foglalkozások
Fordítási gyakorlatok