Tematikus foglalkozások/ Dr. Pulinkáné Balázs Mariann
Március hónapban a pályaorientációs foglalkozások kapták a főszerepet a foglalkozásokon. Az átfogó célja a pályaválasztással kapcsolatos döntéshez való segítségnyújtás. Az életpálya építésre való felkészítés a sikeres elhelyezkedés érdekében, az aktív életkor bármely szakaszában. A pályaorientációs csoportos foglalkozások célja, hogy a tanulók megszerezzék a szükséges tájékozottságot ahhoz, hogy a pályájukra vonatkozó aktuális lépéseket tervezni tudják. A foglalkozás végére a résztvevők egyéni tervet készítenek, mely a további lépéseket tünteti fel, a munkaerőpiacra lépés érdekében.
A pályaorientáció célja továbbá a lehető legszélesebb körű információnyújtás, mely a pályák szempontjából fontos saját egyéni jellemzőket, valamint a foglalkozások/pályák és a munkaerőpiac ismeretét foglalja magába.
Pályák világa:
- Korai elképzelések, vágyak
Alkalmazott módszerek:
- tesztek kitöltése, elemzése, ( konfliktuskezelés, kommunikáció, foglalkozás, érdeklődés, stb.)
Várható eredmények, hatások:
- A részt vevők megismerkednek a munkaerő-piac működésével, ennek ismerete befolyásolja pályaválasztásukat.
Táblajáték foglalkozások/Baloghné Berkó Margit
Március hónapban a foglalkozásokon a célba érős – elfoglalós játékokkal ismerkedtek meg a gyerekek melyek az alábbiak:
- Backgammon (Ostábla)
Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke
A márciusi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az Európai Uniós ismeretek témakörben.
- További csatlakozó tagállamok / történelem / országismeret
Német nyelvi foglakozás/Illésné Sipeki Margit
- A Föld országai / földrajz alapismeretek, alapfogalmak elsajátítása németül
Munkamódszerek: párban és csoportban is dolgoznak a gyerekek, német nyelvű térképeket használnak a foglalkozásokon. Cél hogy megismerjék az Európai kultúrát, más népek nemzetek szokásait