Tematikus foglalkozás – A komponens
Dr. Pulinkáné Balázs Mariann
Az 5. óra témája: Környezetem inspirációi. Ez érdekel …. érdeklődési körök
Az óra cél- és feladatrendszere: Kommunikációs készség fejlesztése, Empátia, Felelősségvállalás, Tolerancia, Szabályalkotás, szabálykövetés, Együttműködés, Döntésképesség,
Az óra didaktikai feladatai: Beszélgetés, vita az adott településen fellelhető munkalehetőségek megbeszélése, összegyűjtése.
A 2018. októberi foglalkozásokon a DARA valamint a REVERSI játékokat tanultuk és gyakoroltuk a foglalkozások során.
Dara
A játék célja a játékostárs köveinek kettőre történő leütése.A játékhoz szükséges egy 6 χ 5-ös, négyzetmezős játéktábla és 12-12 eltérő színű kavics.
Az első játékszakaszban a játékosok felváltva helyezik el köveiket a játéktábla mezőire úgy, hogy a saját kövekből semelyik három darab sem lehet szomszédos vízszintes, vagy függőleges irányban. (Átlósan lehet.)
A második játékszakaszban pont az a cél, hogy saját köveinket hármas sorokba rendezzük vízszintesen, vagy függőlegesen, azaz malmot hozzunk létre. Ennek módja, hogy bármelyik kő áttolható valamelyik szomszédos üres mezőre, de csak vízszintes, vagy függőleges irányban.
Ilyen malom létrehozásakor egyet le kell venni az ellenfél köveiből. Bármelyiket lehet, ha nincs malomban.
Tematikus foglakozás – B komponens
23. foglalkozás: október hónapban az Uniós tagállamokról szereztünk ismereteket:
Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia, Egyesült királyság földrajzával, gazdasági életével ismerkedtünk meg.
Nyelvi foglalkozás – angol
Az októberi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az alábbi témakörökben:
Ezen a foglalkozáson a tanulói projektek bemutatása történt az angol iskolák/ tantárgyak témakörökben.
Német nyelvi foglalkozás / Illésné Sipeki Margit
Az október havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.
Wie alt bist du? – Hány éves vagy?