Tematikus foglalkozások – A komponens
Dr. Pulinkáné Balázs Mariann
Az óra cél- és feladatrendszere: Önismeret, önbizalom erősítése. Kommunikációs készség. Pozitív énkép kialakítása. Önállóság, autonómia
A 2. órán a teszt közös kiértékelése
Tematikus foglalkozások – B komponens
Milyen értékeket képvisel az EU és melyek a céljai? Az Európai Unió a következőket tűzte ki célul:
- előmozdítja a békét, az általa vallott értékeket és polgárai jólétét;
- a szabadságon, a biztonságon és a jog érvényesülésén alapuló, belső határok nélküli térséget biztosít;
- fenntartható fejlődésre törekszik, melynek alapja a kiegyensúlyozott gazdasági növekedés, az árstabilitás, a környezetvédelem, valamint egy rendkívül versenyképes, teljes foglalkoztatottsággal és társadalmi haladással jellemezhető szociális piacgazdaság;
- küzd a társadalmi kirekesztés és megkülönböztetés ellen;
- előmozdítja a tudományos-technikai haladást.Az EU értékeit minden tagállam egyként osztja: olyan társadalmat építenek, amelyben a befogadás, a tolerancia, az igazságosság, a szolidaritás és a megkülönböztetésmentesség a norma. Az európai életszemlélethez szervesen hozzátartoznak az alábbi értékek:
- Az emberi méltóság
- Szabadság
- Demokrácia
- Egyenlőség
- Jogállamiság
- Emberi jogok
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Mancala-Bantumi
Kiindulásként minden rekeszben (6-6) 4-4 kavics, a két gyűjtő üres. A felém eső rekeszek a sajátjaim, és a jobb kezem felőli gyűjtő az enyém.
A játékosok felváltva, az óramutató járásával ellentétes irányba szórják el köveiket egyenként az útjukba eső rekeszekbe és saját gyűjtőjükbe a következők szerint:
A kiválasztott saját rekeszből az összes követ ki kell venni, és egyenként végigszómi az óramutató járásával ellentétes irányban.
Saját gyűjtőbe is kell tenni.
Nem kivételek ez alól a játszótárs rekeszei sem, kivéve a gyűjtőjét, amelybe nem rakok követ. Tehát ez kimarad, ha idáig elér a szórás és a saját rekeszeimben folytatódik
A játékot az nyeri, akinek a játék végeztével több kavics lesz a gyűjtőjében. Ez 24-nél több kavicsot jelent.
„Ismétlő” szabály: ha az utolsónak elszórt kavicsunk a gyűjtőnkben landol, akkor megint mi jövünk, ez többször egymás után is előfordulhat, ez a taktika szerves részét is képezi.
Példa:
A fenti állásban az F-ből, a D-ből, vagy a B-ből szórás után ismét mi jövünk. Ilyen sorrendben elvégezve pedig szórássorozathoz jutunk.
„Rablási ” szabály, ha az utolsóként elszórt kavicsunk egy saját, üres rekeszünkbe érkezik, akkor ezt a kavicsot és a vele átellenes (szemközti) rekesz tartalmát a gyűjtőnkbe önthetjük. Ha a szemközti rekesz üres, akkor is a gyűjtőnkbe kerül az üres rekeszbe érkezett kavics.
Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke
A szeptemberi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az alábbi témakörökben:
Híres angol iskolák (Oxford)
Német nyelvi foglakozás / Ilésné Sipeki Margit
Az szeptember havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.
Wie gehťs? – Hogy vagy?