Heti foglalkozások 12.

Tematikus foglalkozás “A” komponens

Dr. Pulinkáné Balázs Mariann

Április hónapban a munka világába való betekintés kapta a főszerepet a foglalkozásokon. Az átfogó célja a pályaválasztással kapcsolatos döntéshez való segítségnyújtás. Az életpálya építésre való felkészítés a sikeres elhelyezkedés érdekében, az aktív életkor bármely szakaszában. A foglalkozás végére a résztvevők egyéni tervet készítenek, mely a további lépéseket tünteti fel, a munkaerőpiacra lépés érdekében.

A célja lehető legszélesebb körű információnyújtás, mely a pályák szempontjából fontos saját egyéni jellemzőket, valamint a foglalkozások/pályák és a munkaerőpiac ismeretét foglalja magába.

Munkaerőpiac:

Egyéni tervek készítés és megbeszélése

Alkalmazott módszerek:

ügyességi feladatok (készségek, képességek megismeréséhez)

Várható eredmények, hatások:

A csoporttagok által megfogalmazott egyéni tervek illeszkednek az egyén képességeihez, érdeklődéséhez, lehetőségeihez, megfogalmazódik benne az elérendő cél, és a célhoz vezető.

Tematikus foglalkozás “B” komponens

Az áprilisi utolsó foglalkozáson „Ki mit tud az Európai Unióról?” – című teszteket oldottak meg a tanulók csoportokban. Ha valamit nem tudtak, utánanézhettek a neten, hogy minél pontosabb válaszokat írjanak. Nagy örömükre a kérdések nagy részére emlékeztek; a pontos adatokat kellett csak megnézniük. Miután mindenki elkészült, közösen ellenőriztük a válaszokat.

Táblajáték foglalkozások/Baloghné Berkó Margit

Maharadzsa és szipolyok

A képességek kibontakoztatásának egyik útja a tantárgyi előrehaladás segítése, és ezen keresztül az önbizalom növelése. A célunk annak tudatosítása, hogy a teljesítmény kitartó munkával növelhető és tartóssá tehető. Ennek egyik eszköze a különféle versenyeken való megmérettetés.

A sikert sok tényező befolyásolhatja, többek között a tanár-diák jó kapcsolata, együttműködése. Biztosítanunk kell a sikerhez vezető helyzet megteremtését, lehetőséget adva a gyerekek képességeinek kibontakoztatására. Az iskolai siker és a magatartás nem választhatóak el élesen egymástól, hiszen a tanulási siker, az önbizalom megkönnyítheti a beilleszkedést a közösségbe.

Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke

Az áprilisi csoportfoglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az Európai Uniós ismeretek témakörben.

  1. Magyarország csatlakozás az Europai Unióhoz
  2. Hazánk földrajza (angolul)
  3. Barangolás a térképen
  4. Hazánk történelme dióhéjban (angolul)

Német nyelvi foglakozás/ Illésné Sipeki Margit

Az április havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.a

Német gyermekdalok/népdalok/gyermekdalok/nyelvtörők/kiszámolók

Munkamódszerek: párban és csoportban is dolgoznak a gyerekek, német nyelvű térképeket használnak a foglalkozásokon. Cél hogy megismerjék az Európai kultúrát, más népek nemzetek szokásait.

Elsajátítsák a német nyelvterületen élők hagyományait, szokásait a dalokon, nyelvtörőkön keresztül.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.