A tematikus foglalkozások témája: Önismeret mélyítés
- Képességek és készségek: pozitív tapasztalatok összegyűjtése az iskolai életből és azon kívül
Munkamódszerek a foglalkozásokon
- önismeretei bemeneti tesztek kitöltése
- ismeretátadás, vita, irányított beszélgetés
- tapasztalatcsere
- tesztek kitöltése, elemzése, (konfliktuskezelés, kommunikáció, foglalkozás, érdeklődés, stb.)
- csoportmunka
Fejlődött a csoporttagok önismerete, megismerik képességeiket, készségeiket, képet kapnak fő érdeklődési irányukról. Erősödik a motiváltságuk és önbizalmuk.
Angol nyelvi foglalkozások/Bendéné Erdei Emőke
Február hónapban az első foglalkozáson szintfelmérés történt, teszt íratása a bevont gyerekekkel.
Február hónapban a következő témákkal ismerkedtünk meg az angol fejlesztő foglalkozásokon. Fő témakör az Európai Unió ezen belül a foglalkozásokon az alábbi témakörökkel foglalkoztunk.
- Anglia elhelyezkedése Európában
A témakörök megismerése előtt, a gyerekekkel megismertettem az alapvető földrajzi fogalmakat, történelmi előzményeket magyarul, ill. angolul. Játékos interaktív módon folytak a foglalkozások, a számítástechnika terem eszközeit használtuk (interaktív tábla, laptop, számítógép) a Google Eart program segítségével jutottunk el az Unió országaiba. Memória játék formájában és TOTO-val mélyítettük a fogalmakat és az új szavakat.
Német nyelvi foglalkozások/Illésné Sipeki Margit
Az első alkalommal bemeneti teszt készült a gyerekek körében. Majd megismerkedtek a foglalkozások tematikájával.
Intézményünkben nem folyik német nyelvoktatás tanórai szinte ezért alap szintről indultak a foglalkozások. Nagy volt az érdeklődés az új nyelv iránt a gyerekek körében.
A februári foglalkozásokon a bevont tanulók az alábbi témákat ismerték meg.
- Család: név, bemutatkozás, szülők
Tantárgyi fejlesztő foglalkozások/Baloghné Berkó Margit
A Hejőkeresztúri modellre építve indítottuk a foglalkozásokat, Baloghné Berkó Margit pedagógus vezetésével.
A gyerekek szintfelmérése után indult egy haladó és egy kezdő csoport.
A logikai- és táblajáték-foglalkozások fő célkitűzései között szerepel a gyerekek értelmi képességének, fejlesztése, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltése, a társas élet, a szociabilitás erősítése, a rendszeres megmérettetés, versenyzés és a hagyományápolás. 2×15 fős csoportban indult a foglalkozás heti rendszerességgel.