Tematikus foglalkozás – “A” komponens
49. foglalkozás
Az óra témája: Ki vagyok én?
Az óra cél- és feladatrendszere: Pozitív magatartási és viselkedési szokások kialakítása, Együttműködés fejlesztése, Értékrend megismerése és formálása, Döntésképesség fejlesztése
Az óra didaktikai feladatai: 1. a figyelem felkeltése, 2. a tanuló informálása a célról, 3. előismeretek felidézése, 4. az új ismeretek nyújtása, 5. a tények, jelenségek sokoldalú elemzése, 6. fogalomalkotás, következtetés absztrakciók, 7. rendszerezés és rögzítés, 8. alkalmazás
Felhasznált források: Ki vagyok én? …Ki mit csinál? szituációs játékok
Fejlesztés: A játék célja az adott szakma bővebb/részletesebb megismerése, emellett segíti a jó hangulat és az együvé tartozás érzésének kialakulását is.
Tanári gyakorlat: a játék komolyabb csoportvezetői tapasztalatokat nem igényel
Idői keretek: 20-25 perc
Eszközigény: papír, ceruza
Játék: a lányok az ismereteik alapján gyűjtsenek össze 5-8 gondolatot, hogy mit csinál az a valaki, aki…
Létszámtól függően 2-3 fős csoportban lehet játszani.
Pl: villanyszerelő?
- kicseréli a villanykörtét
- különböző színű drótokat köt össze
- ….
Ezt követően a csoportból kiválasztanak maguk közül valakit, aki a szakma nevét nem mondja ki, de szépen körülírja, felolvassa a listáját. A másik csoportnak ki kell találnia melyik szakmát mutatták be.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
Uniós költségvetés: Az EU költségvetését többek között az egyes tagállamok bruttó nemzeti jövedelmének bizonyos hányadából finanszírozzák. Ezeket a forrásokat különféle tevékenységekre fordítják, például a szegényebb régiók életszínvonalának növelésére vagy az élelmiszer-biztonságra
Tantárgyi fejlesztés – Táblajáték foglalkozások
49. órákon
Pente szabályainak a megismerése és a játék gyakorlása
A játék tulajdonképpen az Amőba egy változata, “Amerikai Amőbának” is hívják. Ebből következik, hogy a szabályok is nagyon hasonlóak, tehát az nyer aki a saját bábuiból ötöt egymás mellé helyez, vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan. Az amőbával ellentétben itt lehetséges az ellenfél bábuinak leütése is. Aki 5 párt levesz az ellenfél bábjai közül, az megnyeri a játékot. A fekete csigával játszó játékos kezd automatikusan a középső mezőre. A kezdő játékos második lépése a középponttól minimum 3 mező távolságban kell hogy legyen a kezdésből adódó előnyök kiegyenlítése végett.
Ha egy játékos egy korong letevésével bármilyen irányban közrezár pontosan kettő ellenséges korongot, akkor azok lekerülnek a tábláról. A korongokat csak párosával lehet leütni, egy, vagy kettőnél több korong közrezárása nem számít ütésnek. Viszont egy korong lerakásával egyszerre több irányban is lehet ütni.
Angol nyelvi foglalkozás
The Royal family
Német nyelvi foglalkozás
Gyakorlás, ismétlés / Üben, Wiederholung