Tematikus foglalkozás – “A” komponens
47. foglalkozás
TEVÉKENYSÉGEIM
Mit csinálnék, mit szeretnék…
A beszélgetés célja: minden diák a bemeneti kérdőív kitöltésével és annak értékelésével mennyire ért egyet, mennyire van tisztában erősségeivel, gyengeségeivel, hiányosságaival, fejlesztendő készség- és képességterületeivel. Ennek alapján tud-e reális szakmát, ehhez szükséges iskolatípust választani.
Javasolt alkalmazási módszerek:
- kötetlen beszélgetés oldott légkörben ( körbeülve, esetleg nem tanteremben, akár földre tett szivacspárnákon,stb.);
- javaslattétel ismerős társainak hol, mivel próbálkozhat, miben kellene változtatnia, mi az, amit példaként állíthat a többiek elé saját gyakorlatából, tapasztalataiból, ismereteiből;
- linkek ajánlása szakmákkal, önfejlesztő oldalakkal, tájékozódás ismeretlen, vagy új ( a fejlődő környezettel együtt kialakuló) szakmák területén;
- idősebb társaktól hallott információk, tapasztalatok átadása egy-egy szakmáról;
- javaslat középfokú intézmények megkeresésére, ahol információkat lehet szerezni szakmai ismeretekről, követelményekről, elvárásokról;
- milyen veszélyei vannak annak, ha nem a megfelelő középiskolában folytatjuk tanulmányainkat, nem a nekünk megfelelő szakmát választjuk;
- a szülői ráhatásnak mennyire kell engednünk pályaválasztásunk során, hogyan, milyen módon kell szüleinket meggyőzni arról, hogy ez a MI tevékenységünk lesz évtizedeken át, és – bár élethosszig tartó tanulás kell jellemezzen minket – nem pazarolhatjuk időnket az állandó keresésre, változtatásra;
- a szülőket is érdemes olyan módon LEGALÁBB bevonnunk ebbe a témába, hogy a tanulók odahaza velük is ismertessék meg a https://npp.munka.hu/altalanos/foglalkozas/listazo , https://npp.munka.hu/altalanos/online linkeket, mert gyermeküket ismerve, megváltozhat a véleményük, esetleg még hatékonyabban tudnak tanácsot, segítséget adni csemetéiknek;
Zárásként: leíratni a gyerekekkel, a beszélgetés után változott-e a véleményük, vagy megerősítést kaptak a választott továbbtanulás, szakmaválasztás terén, és ezt indokolják is meg 4-8 mondatban. (Ez újra elővehető a záró foglalkozáson, újraértékelni, újraértelmezni.)
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
47. Az Uniónak több jelképe is van, amelyek közül a legismertebb a kék mezőben kört alkotó tizenkét sárga színű csillag.
A honlapon az uniós zászlóról és további jelképekről (az európai himnuszról és jelmondatról) tájékozódhatnak az érdeklődők.
- Az európai zászló
- Az európai himnusz
- Európa-nap
- Az EU jelmondata
Tantárgyi fejlesztés – Táblajáték foglalkozások Baloghné Berkó Margit
46. – 47. órákon
Reverzi játék megismerése és gyakorlása
A játékot két játékos játsza 8×8-as négyzetrácsos táblán. A táblán fekete illetve fehér korongokkal folyik a küzdelem. Kezdéskor a tábla közepén X alakban két-két korong van elhelyezve mindkét színből. A játékosok felváltva tesznek le újabb korongokat. A játékosok célja, hogy a játék végére minél több saját színű korongjuk legyen a táblán.
A játék menete
A játék lényege, hogy a lépés befejezéseként az ellenfél ollóba fogott, azaz két oldalról (vízszintesen, függőlegesen vagy átlósan) közrezárt bábuit (egy lépésben akár több irányban is) a saját színünkre cseréljük.
Mindkét játékosnak, minden lépésben ütnie kell. Ha egy állásban nincs olyan lépés, amivel a játékos ollóba tudna fogni legalább egy ellenséges korongot, passzolnia kell és újra ellenfele lép.
A játék vége
A játék akkor ér véget, ha a tábla megtelik vagy ha mindkét játékos passzol.
A játék győztese az a játékos, akinek a játék végén több korongja van a táblán.
A játék döntetlen, ha mindkét játékosnak ugyanannyi korongja van a játék végén.
Német nyelvi foglalkozás
Illésné Sipeki Margit
A tanult információk felidézése, beszélgetésekre került sor az elsajátított ismeretek alapján.
- Kártyajátékok /Kartenspielen
Angol nyelvi foglalkozás
Bendéné Erdei Emőke
Ebben az időszakban a különböző szöveg feldolgozások kerültek előtérbe.
47. foglalkozás: Reading skill