Tematikus foglalkozások – “A” komponens
Az óra cél- és feladatrendszere: Kommunikációs készség fejlesztése, Empátia, Felelősségvállalás, Tolerancia, Szabályalkotás, szabálykövetés, Együttműködés, Döntésképesség,
Az óra didaktikai feladatai: Beszélgetés, vita az adott településen fellelhető munkalehetőségek megbeszélése, összegyűjtése (Borászatok, betonelemgyár, cukorkagyár)
Tematikus foglalkozások – “B” komponens
A belső határok nélküli schengeni térség országai
A schengeni térség az EU egyik legjelentősebb vívmánya. Belső határok nélküli övezet, ahol az uniós tagállamok és más országok polgárai, köztük üzletemberek és turisták szabadon mozoghatnak, anélkül, hogy határ-ellenőrzésen kellene átesniük. A térség 1985 óta fokozatosan bővül, és ma már csaknem valamennyi uniós tagállam és néhány nem uniós társult ország is a tagja. A schengeni államok, miközben belső határaikat eltörölték, a schengeni szabályok alapján megszigorították az ellenőrzést külső határaik mentén, hogy biztosítsák a schengeni térségben élők és az odautazók védelmét.
Tantárgyi fejlesztés – Táblajáték foglalkozás
43. óra
TŐTIKÉK (6×6-os véletlen választott táblán, nyerő-, vagy vesztő négyesért)
A parti elején rögzíteni kell, hogy négy saját bábu vonalban egymás mellé kerülése a győzelmet, vagy a vereséget jelenti.
Az induláskor üres táblára felváltva, egyenként, a felrajzolt töltés-szabály betartásával, rakják le bábuikat a játékosok.
A töltögetési szabályt úgy kell érteni, mintha a nyilak irányában lejtő csatornákba (mezőméretű) golyók minden lépésben ütközésig elgurulnának. Az ábrán mutatott állásban például: ha fekete az X-el jelzett mezőre rak, akkor a nyerő négyesért folyó küzdelmet elveszti.
Német nyelvi foglalkozás
Klaus családja (szövegértő feladat)
Angol nyelvi foglalkozás
Hiányos szöveg pótlása