Tematikus foglalkozás
28. – 29. óra: Fedezzük fel Európát
https://europa.eu/kids-corner/explore_hu.html online játék a csoport tagjaival
Tematikus foglalkozás
28.– 29. óra: Az óra témája: Ki vagyok én?
Az óra cél- és feladatrendszere: Pozitív magatartási és viselkedési szokások kialakítása, Együttműködés fejlesztése, Értékrend megismerése és formálása, Döntésképesség fejlesztése
Az óra didaktikai feladatai: 1. a figyelem felkeltése, 2. a tanuló informálása a célról, 3. előismeretek felidézése, 4. az új ismeretek nyújtása, 5. a tények, jelenségek sokoldalú elemzése, 6. fogalomalkotás, következtetés absztrakciók, 7. rendszerezés és rögzítés, 8. alkalmazás
Felhasznált források: Ki vagyok én? szituációs játékok
Tantárgyi fejlesztés – Táblajáték foglalkozások
28.– 29. órákon
AKIBA (v. Kubato, v. Kuba)
A partit az nyeri, akinek több semleges (az ábrán piros) golyót sikerül letolni a tábláról, mint versenytársának. Kezdőállást lásd az ábrán. Lépéskor mindig, összefüggően érintkező golyósorok mozognak el egy pozíciónyival, függetlenül attól, hogy hány darab golyóból állnak. (Ennek határesete, hogy egy saját golyó is elmozdulhat, de csak akkor, ha egyedül, vagy egy sor szélén áll és mellette üres mező van.)
lépés-szabályok:
- Az adott golyósor szélén álló bábu színe dönti el, melyik játékos mozgathatja.
- Nem tolható úgy sor, hogy a tolással saját bábu essen le a tábláról. (Az ellenfél bábuja letolható.)
- Nem tolható el (vissza) olyan sor, amit a megelőző lépésben (a sor másik oldalán álló golyója jogán) az ellenfél mozgatott.
Német nyelvi foglalkozás
Fragen und Antworten – Kérdések és válaszok
Angol nyelvi foglalkozások:
Szöveg kiegészítése, igeidők gyakorlása