Tematikus foglalkozások – A komponens
Dr. Pulinkáné Balázs Mariann
A 9. – 10 óra témája: Ki vagyok én?
Az óra cél- és feladatrendszere:
- Pozitív magatartási és viselkedési szokások kialakítása,
- Együttműködés fejlesztése,
- Értékrend megismerése és formálása,
- Döntésképesség fejlesztése
Felhasznált források: Ki vagyok én? .. .Ki mit csinál? szituációs játékok Fejlesztés: A játék célja az adott szakma bővebb/részletesebb megismerése, emellett segíti a jó hangulat és az együvé tartozás érzésének kialakulását is.
Tanári gyakorlat: a játék komolyabb csoportvezetői tapasztalatokat nem igényel
Idői keretek. 20-25 perc
Eszközigény: papír, ceruza
Játék: a lányok az ismereteik alapján gyűjtsenek össze 5-8 gondolatot, hogy mit csinál az a valaki, aki…
Létszámtól függően 2-3 fős csoportban lehet játszani.
Tematikus foglalkozás – B komponens
27-28. foglakozáson: Az EU jelképeivel ismerkedtünk meg: Az Uniónak több jelképe is van, amelyek közül a legismertebb a kék mezőben kört alkotó tizenkét sárga színű csillag. Az EU-s honlapon az uniós zászlóról és további jelképekről (az európai himnuszról és jelmondatról) tájékozódhatnak a tanulók:
- Az európai zászló, melyet ki is színeztünk.
- Az európai himnusz, melyet többször meghallgattunk.
- Európa-nap
- Az EU jelmondata
Táblajáték foglalkozások/Baloghné Berkó Margit
A 2018. novemberi foglalkozásokon a MALOM valamint a DÁMA játékokat tanultuk és gyakoroltuk a foglalkozások során
Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke
A novemberi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az alábbi témakörökben:
Téli ünnepkör
Német nyelvi foglalkozás / Illésné Sipeki Margit
Az november havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.
Landeskunde – Országismeret