Tematikus foglalkozások – A komponens
Dr. Pulinkáné Balázs Mariann
A 9. – 10 óra témája: Ki vagyok én?
Az óra cél- és feladatrendszere: Pozitív magatartási és viselkedési szokások kialakítása, Együttműködés fejlesztése, Értékrend megismerése és formálása, Döntésképesség fejlesztése
Felhasznált források: Ki vagyok én? .. .Ki mit csinál? szituációs játékok Fejlesztés: A játék célja az adott szakma bővebb/részletesebb megismerése, emellett segíti a jó hangulat és az együvé tartozás érzésének kialakulását is.
Tanári gyakorlat: a játék komolyabb csoportvezetői tapasztalatokat nem igényel
Idői keretek. 20-25 perc
Eszközigény: papír, ceruza
Játék: a lányok az ismereteik alapján gyűjtsenek össze 5-8 gondolatot, hogy mit csinál az a valaki, aki…
Létszámtól függően 2-3 fős csoportban lehet játszani.
Tematikus foglalkozás – B komponens
27-28. foglakozáson: Az EU jelképeivel ismerkedtünk meg: Az Uniónak több jelképe is van, amelyek közül a legismertebb a kék mezőben kört alkotó tizenkét sárga színű csillag. Az EU-s honlapon az uniós zászlóról és további jelképekről (az európai himnuszról és jelmondatról) tájékozódhatnak a tanulók:
- Az európai zászló, melyet ki is színeztünk.
- Az európai himnusz, melyet többször meghallgattunk.
- Európa-nap
- Az EU jelmondata
Táblajáték foglalkozások/Baloghné Berkó Margit
A 2018. novemberi foglalkozásokon a MALOM valamint a DÁMA játékokat tanultuk és gyakoroltuk a foglalkozások során.
„hagyományos” Malom
3 játékszakaszból áll:
- A játékosok felváltva lerakják köveiket, korongjaikat a tábla üres rácspontjaira – a „klasszikus” malomnál 9-et. Lerakásos (megnyitás)
- Lépegetős (középjáték)
Felváltva, bármely szomszédos, vonallal összekötött, üres rácspontra áttolhatok a kövek.
- Ugrálás (végjáték, ez elmarad olykor)
Akinek a hadereje 3 kőre lecsökken, bármely üres rácspontra áthelyezheti a kövét.
Ütés
Akár lerakás, lépés, vagy ugrás során, ha az elhelyezett kő 2 másik ugyanilyennel valamelyik rácsvonal mentén egymás mellett hármast alkot, „malom”-nak számít. Ez egy ütő alakzat, amely révén a játékos jogot kap arra, hogy az ellenfél kövei közül 1-et levegyen a tábláról.
A malomjáték célja
Vagy 2 darabra leütni az ellenfél köveit, vagy lépésképtelen helyzetbe hozni őt (beszorítás).
„brazil” Dáma
Kezdőállás
A küzdelem kizárólag a 32 db sötét mezőn zajlik. A játékosok felőli balra eső sarokmezőnek sötétnek kell lennie. A játékosok felőli három-három sor sötét mezőire kerülnek a korongok. (12- 12)
Cél
Lépésszabály: Az ellenfél bábjainak teljes leütése, vagy lépésképtelen helyzetbe hozása – beszorítása. Mindkettő győzelmet jelent.
Gyalogok: átlósan előre egyet.
Dámák: átlósan előre, vagy hátra bármennyit, csak az üres mezőkön át.(!)
Mint a futó a sakkban.
Ütésszabály
Gyalogok: átlósan előre és hátra, a szomszédos ellenséges korongot átugorva, a mögötte lévő üres helyre. Ha innen megint tovább tud ütni, akkor ütnie is kell és így tovább…(ütéssorozat) Ameddig képes rá, addig ütnie kötelező. Az átugrott bábuk lekerülnek a tábláról, de csak az ugrások végrehajtása után.
Dámák: kiváltságuk, hogy előre és hátrafelé is üthetnek átlósan úgy, hogy üres mezőkön át, ha az ellenfél korongja mögötti mező üres. Rájuk is érvényes az ütésre, ütéssorozatra vonatkozó kötelezettség. Az ellenfél korongja mögötti valamelyik (megfelelő) üres mezőt érintve, onnan tovább folytatva. Csakis egyesével. Az átugrott korongok az ütések végrehajtása után lekerülnek a tábláról.
Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke
A novemberi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az alábbi témakörökben:
Halloween party
Német nyelvi foglalkozás / Illésné Sipeki Margit
Az november havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.
Berlin a főváros