Tematikus foglalkozások – A komponens
Dr. Pulinkáné Balázs Mariann
8. foglalkozás: Mit csinálnék, mit szeretnék…
A beszélgetés célja: minden diák a bemeneti kérdőív kitöltésével és annak értékelésével mennyire ért egyet, mennyire van tisztában erősségeivel, gyengeségeivel, hiányosságaival, fejlesztendő készség- és képességterületeivel. Ennek alapján tud-e reális szakmát, ehhez szükséges iskolatípust választani.
Javasolt alkalmazási módszerek:
- kötetlen beszélgetés oldott légkörben ( körbeülve, esetleg nem tanteremben, akár földre tett szivacspámákon,stb.);
- javaslattétel ismerős társainak hol, mivel próbálkozhat, miben kellene változtatnia, mi az, amit példaként állíthat a többiek elé saját gyakorlatából, tapasztalataiból, ismereteiből;
linkek ajánlása szakmákkal, önfejlesztő oldalakkal, tájékozódás ismeretlen, vagy új ( a fejlődő környezettel együtt kialakuló) szakmák területén;
Tematikus foglalkozás – B komponens
26. foglalkozás: Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia és Szlovénia földrajzával, gazdasági életével ismerkedtünk meg.
Táblajáték foglalkozások /Baloghné Berkó Margit
A 2018. októberi foglalkozásokon a DARA valamint a REVERSI játékokat tanultuk és gyakoroltuk a foglalkozások során.
Angol nyelvi foglalkozás / Bendéné Erdei Emőke
Az októberi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az alábbi témakörökben:
Készülődés a Haloween partyra a tanulók nagy lelkesedéssel készülődtek az angolszász ünnepre /zene, tánc, hagyományok, jelképek/
Német nyelvi foglalkozás / Illésné Sipeki Margit
Az október havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.
Deutschland – Ungarn – Németország -Magyarország Munkamódszerek: párban és csoportban is dolgoznak a gyerekek.
Térképet, atlaszokat is használtunk a foglalkozások során.