Heti foglalkozások 20.

Tematikus foglalkozások – A komponens

Dr. Pulinkáné Balázs Mariann

Az óra cél- és feladatrendszere: Önismeret, önbizalom erősítése. Kommunikációs készség. Pozitív énkép kialakítása. Önállóság, autonómia

A 2. órán a teszt közös kiértékelése

Tematikus foglalkozások – B komponens

19. és 20. foglalkozáson: a tanulók az Európai Unióval kapcsolatos alapfogalmakkal ismerkedtek meg

Milyen értékeket képvisel az EU és melyek a céljai? Az Európai Unió a következőket tűzte ki célul:

  • előmozdítja a békét, az általa vallott értékeket és polgárai jólétét;
  • a szabadságon, a biztonságon és a jog érvényesülésén alapuló, belső határok nélküli térséget biztosít;
  • fenntartható fejlődésre törekszik, melynek alapja a kiegyensúlyozott gazdasági növekedés, az árstabilitás, a környezetvédelem, valamint egy rendkívül versenyképes, teljes foglalkoztatottsággal és társadalmi haladással jellemezhető szociális piacgazdaság;
  • küzd a társadalmi kirekesztés és megkülönböztetés ellen;
  • előmozdítja a tudományos-technikai haladást.Az EU értékeit minden tagállam egyként osztja: olyan társadalmat építenek, amelyben a befogadás, a tolerancia, az igazságosság, a szolidaritás és a megkülönböztetésmentesség a norma. Az európai életszemlélethez szervesen hozzátartoznak az alábbi értékek:
  • Az emberi méltóság
  • Szabadság
  • Demokrácia
  • Egyenlőség
  • Jogállamiság
  • Emberi jogok

Tantárgyi fejlesztés – matematika

Mancala-Bantumi

Kiindulásként minden rekeszben (6-6) 4-4 kavics, a két gyűjtő üres. A felém eső rekeszek a sajátjaim, és a jobb kezem felőli gyűjtő az enyém.

A játékosok felváltva, az óramutató járásával ellentétes irányba szórják el köveiket egyenként az útjukba eső rekeszekbe és saját gyűjtőjükbe a következők szerint:

A kiválasztott saját rekeszből az összes követ ki kell venni, és egyenként végigszómi az óramutató járásával ellentétes irányban.

Saját gyűjtőbe is kell tenni.

Nem kivételek ez alól a játszótárs rekeszei sem, kivéve a gyűjtőjét, amelybe nem rakok követ. Tehát ez kimarad, ha idáig elér a szórás és a saját rekeszeimben folytatódik

A játékot az nyeri, akinek a játék végeztével több kavics lesz a gyűjtőjében. Ez 24-nél több kavicsot jelent.

„Ismétlő” szabály: ha az utolsónak elszórt kavicsunk a gyűjtőnkben landol, akkor megint mi jövünk, ez többször egymás után is előfordulhat, ez a taktika szerves részét is képezi.

Példa:

A fenti állásban az F-ből, a D-ből, vagy a B-ből szórás után ismét mi jövünk. Ilyen sorrendben elvégezve pedig szórássorozathoz jutunk.

„Rablási ” szabály, ha az utolsóként elszórt kavicsunk egy saját, üres rekeszünkbe érkezik, akkor ezt a kavicsot és a vele átellenes (szemközti) rekesz tartalmát a gyűjtőnkbe önthetjük. Ha a szemközti rekesz üres, akkor is a gyűjtőnkbe kerül az üres rekeszbe érkezett kavics.

Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke

A szeptemberi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az alábbi témakörökben:

Híres angol iskolák (Oxford)

Német nyelvi foglakozás / Ilésné Sipeki Margit

Az szeptember havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.

Wie gehťs? – Hogy vagy?

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.