Heti foglalkozások 19.

Tematikus foglalkozások – A komponens

Dr. Pulinkáné Balázs Mariann

Az 1. óra témája: Ki vagyok én?

Az óra cél- és feladatrendszere: Önismeret, önbizalom erősítése. Kommunikációs készség. Pozitív énkép kialakítása. Önállóság, autonómia

Az óra didaktikai feladatai: Önszabályozás: sikerkezelés, kudarctűrés, kitartás

Felhasznált források: Kommunikációs stílusom – teszt kitöltése

Tematikus foglalkozások – B komponens

19. és 20. foglalkozáson: a tanulók az Európai Unióval kapcsolatos alapfogalmakkal ismerkedtek meg

Milyen értékeket képvisel az EU és melyek a céljai? Az Európai Unió a következőket tűzte ki célul:

  • előmozdítja a békét, az általa vallott értékeket és polgárai jólétét;
  • a szabadságon, a biztonságon és a jog érvényesülésén alapuló, belső határok nélküli térséget biztosít;
  • fenntartható fejlődésre törekszik, melynek alapja a kiegyensúlyozott gazdasági növekedés, az árstabilitás, a környezetvédelem, valamint egy rendkívül versenyképes, teljes foglalkoztatottsággal és társadalmi haladással jellemezhető szociális piacgazdaság;
  • küzd a társadalmi kirekesztés és megkülönböztetés ellen;
  • előmozdítja a tudományos-technikai haladást.Az EU értékeit minden tagállam egyként osztja: olyan társadalmat építenek, amelyben a befogadás, a tolerancia, az igazságosság, a szolidaritás és a megkülönböztetésmentesség a norma. Az európai életszemlélethez szervesen hozzátartoznak az alábbi értékek:
  • Az emberi méltóság
  • Szabadság
  • Demokrácia
  • Egyenlőség
  • Jogállamiság
  • Emberi jogok

Tantárgyi fejlesztés – matematika

Táblajáték foglalkozások/Baloghné Berkó Margit A 2018. szeptemberi foglalkozásokon az amőba valamint a Mancala- Bantumi játékokat tanultuk és gyakoroltuk a foglalkozások során.

Amőba

A versenyzők felváltva helyezik el a köveiket a négyzettábla rácspontjaira. Aki valamilyen egyenes vonalban – vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan – hamarabb egymás mellé helyezi öt saját kövét, az győz.Játéktábla méret: 13×13 (rácspont szerint)

Megjegyzések:

Pontosan 5 kő a nyerő. Sem több, sem kevesebb.

A kezdő esélyének a korlátozása érdekében bevezetjük az egyik (erősebbik) „négyzetszabályt” Ez szinte teljes mértékben egyenlő esélyeket tesz lehetővé. A kezdő az első kövét köteles a játéktábla középső rácspontjába helyezni, a második játékos kövére nincs megkötés.

Ezután, második lépésében a kezdő játékosnak a középső rácspontot körülvevő 7×7-es négyzeten kívül kell elhelyeznie kövét. További megkötés nincs. (Láss egy példát az alábbi ábrán a kezdésre!)

Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke

A szeptemberi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az alábbi témakörökben:

  1. Az angol iskola jellemzői

Német nyelvi foglakozás / Illésné Sipeki Margit

Az szeptember havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.

  1. Hallo! Ich bin … – Szia…. én vagyok
Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.