Tematikus foglalkozások – A komponens
Dr. Pulinkáné Balázs Mariann
Az 1. óra témája: Ki vagyok én?
Az óra cél- és feladatrendszere: Önismeret, önbizalom erősítése. Kommunikációs készség. Pozitív énkép kialakítása. Önállóság, autonómia
Az óra didaktikai feladatai: Önszabályozás: sikerkezelés, kudarctűrés, kitartás
Felhasznált források: Kommunikációs stílusom – teszt kitöltése
Tematikus foglalkozások – B komponens
Milyen értékeket képvisel az EU és melyek a céljai? Az Európai Unió a következőket tűzte ki célul:
- előmozdítja a békét, az általa vallott értékeket és polgárai jólétét;
- a szabadságon, a biztonságon és a jog érvényesülésén alapuló, belső határok nélküli térséget biztosít;
- fenntartható fejlődésre törekszik, melynek alapja a kiegyensúlyozott gazdasági növekedés, az árstabilitás, a környezetvédelem, valamint egy rendkívül versenyképes, teljes foglalkoztatottsággal és társadalmi haladással jellemezhető szociális piacgazdaság;
- küzd a társadalmi kirekesztés és megkülönböztetés ellen;
- előmozdítja a tudományos-technikai haladást.Az EU értékeit minden tagállam egyként osztja: olyan társadalmat építenek, amelyben a befogadás, a tolerancia, az igazságosság, a szolidaritás és a megkülönböztetésmentesség a norma. Az európai életszemlélethez szervesen hozzátartoznak az alábbi értékek:
- Az emberi méltóság
- Szabadság
- Demokrácia
- Egyenlőség
- Jogállamiság
- Emberi jogok
Tantárgyi fejlesztés – matematika
Táblajáték foglalkozások/Baloghné Berkó Margit A 2018. szeptemberi foglalkozásokon az amőba valamint a Mancala- Bantumi játékokat tanultuk és gyakoroltuk a foglalkozások során.
Amőba
A versenyzők felváltva helyezik el a köveiket a négyzettábla rácspontjaira. Aki valamilyen egyenes vonalban – vízszintesen, függőlegesen, vagy átlósan – hamarabb egymás mellé helyezi öt saját kövét, az győz.Játéktábla méret: 13×13 (rácspont szerint)
Megjegyzések:
Pontosan 5 kő a nyerő. Sem több, sem kevesebb.
A kezdő esélyének a korlátozása érdekében bevezetjük az egyik (erősebbik) „négyzetszabályt” Ez szinte teljes mértékben egyenlő esélyeket tesz lehetővé. A kezdő az első kövét köteles a játéktábla középső rácspontjába helyezni, a második játékos kövére nincs megkötés.
Ezután, második lépésében a kezdő játékosnak a középső rácspontot körülvevő 7×7-es négyzeten kívül kell elhelyeznie kövét. További megkötés nincs. (Láss egy példát az alábbi ábrán a kezdésre!)
Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke
A szeptemberi csoport foglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az alábbi témakörökben:
- Az angol iskola jellemzői
Német nyelvi foglakozás / Illésné Sipeki Margit
Az szeptember havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.
- Hallo! Ich bin … – Szia…. én vagyok