Tematikus foglalkozás
Májusban a gyerekek csoportokban dolgozták fel az alapító országok főbb jellemzőit. Minden csoport választott egy országot. A 14. foglalkozás témája Belgium, Franciaország.
Lexikonokból, könyvekből, atlaszokból és az internetes oldalakról gyűjtöttek adatokat az adott országokról. (Alapító országok elhelyezkedése, nagysága, népesség, felszín és éghajlat, folyók, tavak, nagyobb városok, stb.)
Tantárgyi fejlesztés:
Április hónapban a foglalkozásokon dobókockás egyszemélyes feladványjátékokkal, valamint az előnyadós játékokkal ismerkedtek meg a gyerekek melyek az alábbiak:
- Szoliterek
- „Klónok lázadása” avagy Orkok támadása
- Maharadzsa és szipolyok
Angol nyelvi foglalkozások
Az áprilisi csoportfoglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az Európai Uniós ismeretek témában. A 4 db foglalkozás témaköre:
- Barangolás a térképen
- Hazánk történelme dióhéjban (angolul)
Az órák jó hangulatban teltek el, a gyerekek munkája hatékony és eredményes volt.
Német nyelvi foglalkozások:
Áprilisban tanulóinkkal az alábbi témákat ismertettük meg a német fejlesztő foglalkozásokon:
- Országismeret: Németország / tartományai / népszokásai
- Német gyermekdalok/népdalok/gyermekdalok/nyelvtörők/kiszámolók
Párban és csoportban is dolgoztak a gyerekek, német nyelvű térképeket használtunk a foglalkozásokon. Célunk az volt, hogy a tanulók megismerjék az Európai kultúrát, más népek nemzetek szokásait, elsajátítsák a német nyelvterületen élők hagyományait, szokásait a dalokon, nyelvtörőkön keresztül.