Tematikus foglalkozás “A” komponens
Dr. Pulinkáné Balázs Mariann
Április hónapban a munka világába való betekintés kapta a főszerepet a foglalkozásokon. Az átfogó célja a pályaválasztással kapcsolatos döntéshez való segítségnyújtás. Az életpálya építésre való felkészítés a sikeres elhelyezkedés érdekében, az aktív életkor bármely szakaszában. A foglalkozás végére a résztvevők egyéni tervet készítenek, mely a további lépéseket tünteti fel, a munkaerőpiacra lépés érdekében.
A célja lehető legszélesebb körű információnyújtás, mely a pályák szempontjából fontos saját egyéni jellemzőket, valamint a foglalkozások/pályák és a munkaerőpiac ismeretét foglalja magába.
Munkaerőpiac:
Egyéni tervek készítés és megbeszélése
Alkalmazott módszerek:
ügyességi feladatok (készségek, képességek megismeréséhez)
Várható eredmények, hatások:
A csoporttagok által megfogalmazott egyéni tervek illeszkednek az egyén képességeihez, érdeklődéséhez, lehetőségeihez, megfogalmazódik benne az elérendő cél, és a célhoz vezető.
Tematikus foglalkozás “B” komponens
Az áprilisi utolsó foglalkozáson „Ki mit tud az Európai Unióról?” – című teszteket oldottak meg a tanulók csoportokban. Ha valamit nem tudtak, utánanézhettek a neten, hogy minél pontosabb válaszokat írjanak. Nagy örömükre a kérdések nagy részére emlékeztek; a pontos adatokat kellett csak megnézniük. Miután mindenki elkészült, közösen ellenőriztük a válaszokat.
Táblajáték foglalkozások/Baloghné Berkó Margit
Maharadzsa és szipolyok
A képességek kibontakoztatásának egyik útja a tantárgyi előrehaladás segítése, és ezen keresztül az önbizalom növelése. A célunk annak tudatosítása, hogy a teljesítmény kitartó munkával növelhető és tartóssá tehető. Ennek egyik eszköze a különféle versenyeken való megmérettetés.
A sikert sok tényező befolyásolhatja, többek között a tanár-diák jó kapcsolata, együttműködése. Biztosítanunk kell a sikerhez vezető helyzet megteremtését, lehetőséget adva a gyerekek képességeinek kibontakoztatására. Az iskolai siker és a magatartás nem választhatóak el élesen egymástól, hiszen a tanulási siker, az önbizalom megkönnyítheti a beilleszkedést a közösségbe.
Angol nyelvi foglalkozás/Bendéné Erdei Emőke
Az áprilisi csoportfoglalkozásokon folytatódott az ismeretátadás az Európai Uniós ismeretek témakörben.
- Magyarország csatlakozás az Europai Unióhoz
- Hazánk földrajza (angolul)
- Barangolás a térképen
- Hazánk történelme dióhéjban (angolul)
Német nyelvi foglakozás/ Illésné Sipeki Margit
Az április havi foglalkozásokon tanulóinkkal az alábbi témákat ismertük a meg a német fejlesztő foglalkozásokon.a
Német gyermekdalok/népdalok/gyermekdalok/nyelvtörők/kiszámolók
Munkamódszerek: párban és csoportban is dolgoznak a gyerekek, német nyelvű térképeket használnak a foglalkozásokon. Cél hogy megismerjék az Európai kultúrát, más népek nemzetek szokásait.
Elsajátítsák a német nyelvterületen élők hagyományait, szokásait a dalokon, nyelvtörőkön keresztül.